جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • فروشگاه
    • رایگان
    • وب
    • برنامه نویسی
    • طراحی و گرافیک
    • کسب و کار
    • فیلم و صدا
    • امنیت و شبکه
    • دیگر
  • نوشته ها
    • آموزش کاربردی
    • طراحی و گرافیک
    • مدیریت و بازاریابی
    • تولید محتوا
    • چندرسانه ای
    • طراحی سایت
    • برنامه نویسی
    • دیگر
  • خدمات
    • اجاره ادیتور ویدئو
    • اجاره طراح گرافیک
    • اجاره پشتیبان سایت
    • اشتراک ویژه فری‌پیک
    • طراحی سایت
  • کسب درآمد
    • تولید ویدئو
    • همکاری در فروش
    • استخدام در مستراسکیل
  • دوستان ما
    • بررسی شبکه های اجتماعی
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • درباره ما
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09117057234
  • info.maa95@gmail.com
perm_identity
سبد خرید 0
  • دوره ها
  • مقاله ها
0
مستراسکیل
  • خانه
  • فروشگاه
    • رایگان
    • وب
    • برنامه نویسی
    • طراحی و گرافیک
    • کسب و کار
    • فیلم و صدا
    • امنیت و شبکه
    • دیگر
  • نوشته ها
    • آموزش کاربردی
    • طراحی و گرافیک
    • مدیریت و بازاریابی
    • تولید محتوا
    • چندرسانه ای
    • طراحی سایت
    • برنامه نویسی
    • دیگر
  • خدمات
    • اجاره ادیتور ویدئو
    • اجاره طراح گرافیک
    • اجاره پشتیبان سایت
    • اشتراک ویژه فری‌پیک
    • طراحی سایت
  • کسب درآمد
    • تولید ویدئو
    • همکاری در فروش
    • استخدام در مستراسکیل
  • دوستان ما
    • بررسی شبکه های اجتماعی
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • درباره ما
ورود و ثبت نام

وبلاگ

مستراسکیل مقاله ها طراحی و گرافیک 12 ویژگی مهم یک طراحی لوگو حرفه ای

12 ویژگی مهم یک طراحی لوگو حرفه ای

access_time2022/01/07
perm_identity ارسال شده توسط sajjad95
folder_open طراحی و گرافیک
visibility 148 بازدید
ویژگی مهم طراحی لوگو حرفه ای

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

  • چرا نیاز به طراحی لوگو داریم و آیا یک لوگوی خوب می‌تواند هویت برند شما باشد؟
  • چرا طراحی لوگو مهم است؟
  • ویژگی های مهم یک لوگوی خوب و حرفه ای
  • چند قانون طلایی که به شما برای بهتر شدن طرح کمک میکند

چرا نیاز به طراحی لوگو داریم و آیا یک لوگوی خوب می‌تواند هویت برند شما باشد؟

طراحی لوگو به دانش ، مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد. زمانی که شما تازه وارد تجارت میشوید نیاز دارید که برند شما یک تصویر ذهنی برای مخاطب ایجاد کند. اگر طراحی لوگوی جدیدی را از ابتدا ایجاد می کنید باید به این فکر کنید که چگونه برند٫ محصول و شخصیت کسب کار شما را نشان می دهد. لوگوی مناسب با محصول مناسب در نهایت می‌تواند به یک دارایی گرانبها تبدیل شود.

فقط به swoosh , McDonald’s , woolmark , Nike , Mercedes Benz فکر کنید، اینها فقط تعداد انگشت شماری از برجسته ترین نمونه ها هستند.

برای اینکه به طراحی لوگوی خود طول عمر و تشخیص مشابه بدهید حتی اگر در یک منطقه کوچک شروع به راه اندازی تجارت خود می کنید باید ویژگی های جهانی مشترک در هر طراحی لوگوی موفق را در نظر داشت.

طراحی لوگو حرفه ای

چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگو ها مهم هستند چون اولین سمبل و تصویری هستند که یک فرد یا مشتری میبیند. لوگو همچنین قطعه ای از برند است که در صورت موفقیت بیشترین تاثیر نیز برا ما میگذارد. یک لوگو می‌تواند چیزهای زیادی در مورد یک برند به مخاطب نمایش دهد. اینکه چه کاری انجام می‌دهد و چه چیزی را نشان می‌دهد، البته یک لوگو تنها عنصر در برند سازی موفق نیست اما یکی از مواردی است که از همان ابتدا باید به درستی از آن استفاده کرد زیرا اغلب در مرکز کل استراتژی برند قرار دارد.
اکثر طراحان می‌توانند یک لوگوی معقول ایجاد کنند اما برای اجرای یک طراحی لوگوی منحصر به فرد ٫ جذاب و به یاد ماندنی نیاز به ترکیب خاصی از هارت های طراحی ، تئوری های خلاقانه و کاربرد ماهرانه است.

ویژگی های مهم یک لوگوی خوب و حرفه ای

صدها یا هزاران برند برای جلب توجه ما رقابت می‌کنند و این بدان معناست برند ها باید خود را از نظر بصری متمایز کنند تا دچار سردرگمی نشوند و تمایز از طریق طراحی هویت برند به دست می آید ٫ طیفی از عناصر که با هم کار می‌کنند تا تصویری متمایز از برند را در ذهن ما ایجاد کنند و می‌تواند شامل همه چیز باشد ، یونیفرم ، کارت ویزیت ، بسته بندی محصول ، تبلیغات بیلبورد ، طرح های روی لیوان و سایر لوازم جانبی تا سبک عکاسی و انتخاب فونت و حتی به شخصی فکر می‌کنیم که به نوعی در زندگی شما تاثیر گذاشته تصور کنید همین امر در مورد برند ها نیز صدق می‌کند.

لوگو به عنوان چهره یک برند عمل می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد با آن ارتباط برقرار کنند و آن را به خاطر بسپارند ، بنابراین هدف از طراحی لوگو باید ایجاد چیزی باشد که افراد بتوانند به راحتی وقتی به تجربیات خود در مورد یک محصول ، شرکت یا خدمات فکر می‌کنند تصور کنند.
مهم این است به یاد داشته باشیم وقتی به چیزی نگاه می‌کنیم قبل از خواندن به شکل و رنگ آن نگاه میکنیم و فقط در صورتی که برای جلب توجه کافی باشد شروع به خواندن میکنیم. کار طراحان این است که جوهره یک برند را به شکل و رنگی تقطیر کنند که به احتمال زیاد ماندگار شود.

چند قانون طلایی که به شما برای بهتر شدن طرح کمک میکند

1- زمینه سازی کنید

  • لوگو هایی مانند مرسدس بنز و وولمارک که به دارایی های گرانبها برای شرکت هاشون تبدیل شدن
  • یکی از جذاب ترین بخش های طراح بودن اینه که در هر پروژه جدید چیز های جدیدی یاد میگیرید
  • هر مشتری متفاوت هست و حتی در یک حرفه افراد وظیفه خود را به روش های مختلف انجام میدن
  • شما باید پروژه طراحی لوگو را با انجام برخی کارهای اساسی شروع کنید
  • شناخت و درک مشتری و محصول او باعث میشه در ادامه به راحتی بر سر طراحی لوگو به توافق نهایی برسین
  • شما میتونین با پرسش چند سوال با مشتری خود ارتباط برقرار کنین مثل ، آنها چه کاری میکنن و چطوری آن را انجام می‌دهند ، چه چیزی آنها را از بقیه متمایز میکنه ، برای چه چیزی و چه کسانی در حال خدمت هستند و برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستند.
  • برخی از این سوال ها ممکنه ساده به نظر بیاد اما پاسخ به آن میتونه براشون چالش برانگیز باشه و منجر به سؤالای بیشتری در مورد مشاغل مشتریان شما میشه.

آنچه در مرحله اولیه کشف میکنید به شما کمک میکنه قوی ترین جهت طراحی ممکن را انتخاب کنین و مطمئن باشید علامت را از دست ندین…

مقاله مرتبط:  ساخت گالری اتوماتیک در 10 ثانیه با استفاده از فتوشاپ

 

طراحی لوگو حرفه ای

2- برای صفحه طراحی خود ارزش قائل باشید

با ابزار های دیجیتال بی شماری که امروز در دسترس هستند ممکن است در طراحی لوگو مستقیما به سمت رایانه برید اما استفاده از صفحه طراحی به شما این فرصت را می‌دهد که ایده های طراحی را به سرعت بیشتری ثبت کنید و آزادی کامل برای کاوش دارین و اگر‌شب‌ با ایده هایی که نمی خواهین از دست بدین بیدار مانده اید ، قلم و کاغذ بهترین روش برای پیاده کردن ایده های شماست.
طراحی ، قرار دادن اشکال ، دقیقا همان جایی که میخواهین را آسان می‌کند و همیشه زمان برای‌ دیجیتال کردن طرح هاتون در آینده هست.
به اشتراک گذاشتن برخی از طرح ها هنگام توصیف ایده های طراحی برای برخی مشتریان قبل از دیجیتال کردن طرح میتونه مفید باشه و میتونه تجسم نتیجه را بدون حواس پرتی حروف و رنگ ها آسان تر کنه که گاهی اوقات باعث میشه مشتریان ایده ای را رد کنند که هر چند نیاز نیست زیاد به اشتراک بزارین ، فقط نمونه بهترین ایده های شما.

3- طرح اولیه با رنگ سیاه و سفید

همانطور که گفتیم رنگ گاهی اوقات میتونه موجب حواس پرتی بشه و در نظر گرفتن مفهوم اصلی لوگو را برای مشتری سخت و دشوار کنه ، رها کردن رنگ به مراحل بعد میتونه به شما این امکان را بده که روی ایده خودتون بیشتر تمرکز کنین تا روی عنصری که تغییر آن معمولا آسان تر هست.
ذکر اینکه نجات یک ایده ضعیف با یک پالت جالب عملا غیر ممکنه اما یک ایده خوب صرف نظر از رنگ همچنان خوب خواهد بود چون این خطوط و اشکال و خود ایده هست که مهمه که میتونه سه خط موازی ، چهار دایره به هم پیوسته در یک خط افقی یا هر چیز دیگه ای باشه.

طراحی لوگو حرفه ای

4- طراحی لوگو باید متناسب و مناسب باشید

طراحی لوگو باید با ایده ها ٫ ارزش ها و فعالیت هایی که نشان می‌دهد مرتبط باشد.
هر چه منطق شما در پشت طرح خاص و مناسب تر باشد فروش ایده به مشتری آسان تر خواهد بود و به یاد داشته باشید طراحان فقط طراحی نمیکنند ٫ آنها هم میفروشند.
‌

طراحی لوگو حرفه ای

 

5- یاد آوری آسان را هدف بگیرید

سادگی به تشخیص کمک میکند و زمانی که برند های زیادی برای جلب توجه رقابت می‌کنند می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد چون یک لوگوی نسبتا ساده را اغلب می‌توان پس از یک نگاه کوتاه به یاد آورد و چیزی که با طراحی بیش از حد دقیق امکان پذیر نیست.
علامت تجاری باید بر روی یک مفهوم متمرکز شود در یک “ داستان “ واحد در بیشتر موارد این یعنی باید فرمی بدون عارضه داشته باشد تا بتوان در اندازه های مختلف و در طیف وسیعی از برنامه ها ٫ نماد وبسایت در نوار مرورگر تا علامت روی یک ساختمان به کار گرفته بشود.

طراحی لوگو حرفه ای6- برای تفاوت تلاش کنید

اگر رقبای یک برند همه از یک نوع سبک تایپوگرافی یا یک نوع پالت و نمادی در سمت چپ طرح استفاده میکنند این بهترین فرصت برای متمایز کردن مشتری شماست.
به جای ترکیب کردن آن انجام کاری متفاوت واقعا می‌تواند به برجسته شدن طراحی لوگو شما کمک کند.
ذکر اینکه شباهت در بازار به این معنی نیست که کار شما آسان تر شده چون اغلب به یک مشتری شجاع و ریسک پذیر نیاز است تا روندی که در اطراف خود میبیند تجذیه تحلیل و متقابلا درک و جبران کند با این حال نشان دادن تخیل در مجموعه طراحی ٫ خود یکی از راه های خوب برای جذب مشتری مورد نظر است و نشان دادن مناسب بودن مفهوم شما می‌تواند به رفع هرگونه شک و تردیدی کمک کند.

طراحی لوگو حرفه ای

7-  هویت برند گسترده تر را در نظر بگیرید

Wolff Olins یک تایپ سفارشی برای پشتیبانی از سرطان Macmillan در سال 2006 برای استفاده در لوگو و سرفصل های بازاریابی خود ایجاد کرد.
ما معمولاً یک لوگو را به صورت مجزا نمی بینیم. معمولاً در زمینه یک وب سایت، یک پوستر، یک کارت ÷ویزیت، یک نماد برنامه، یا همه انواع پشتیبانی ها و برنامه های کاربردی دیگر ارائه می شود. ارائه مشتری باید شامل نقاط تماس مربوطه باشد تا نشان دهد که وقتی توسط مشتریان بالقوه مشاهده می شود، چگونه لوگو ظاهر می شود. کمی شبیه زمانی است که در یک شیار گیر کرده اید – می تواند به عقب نشینی کمک کند، به تصویر بزرگتر نگاه کنید، ببینید کجا هستید و توسط چه چیزی احاطه شده اید.

از نظر طراحی، تصویر بزرگتر هر مورد بالقوه ای است که ممکن است طرح لوگو شما روی آن ظاهر شود. همیشه در نظر بگیرید که هویت چگونه کار می کند، زمانی که لوگو نیز وجود ندارد. در حالی که بسیار مهم است، یک نماد تنها می تواند تا اینجا یک هویت داشته باشد. یکی از راه‌های دستیابی به جلوه‌های بصری منسجم، ایجاد یک تایپ فیس سفارشی برای لوگوی خود است. سپس می توان از آن تایپ فیس در سرفصل های بازاریابی نیز استفاده کرد.

مقاله مرتبط:  ساخت گالری اتوماتیک در 10 ثانیه با استفاده از فتوشاپ

8- بیش از حد واقعی نباشید

یک لوگو نباید نشان دهد که یک شرکت چه می کند. در واقع، اگر اینطور نباشد، اغلب بهتر است. علائم انتزاعی بیشتر اغلب ماندگارتر هستند. از لحاظ تاریخی، اگر یک تجارت خانوادگی بود، کارخانه خود را نشان می‌دادید، یا شاید یک نشان هرالدیک را نشان می‌دادید، اما نمادها کاری را که انجام می‌دهید نشان نمی‌دهند. درعوض، آنها به وضوح نشان می دهند که شما کی هستید. معنای علامت در نظر عموم پس از آن افزوده می شود، زمانی که می توان بین آنچه شرکت انجام می دهد و شکل و رنگ علامت آن ارتباط برقرار کرد.

طراحی لوگو حرفه ای

9- به یاد داشته باشید که نمادها ضروری نیستند

لزومی ندارد که یک لوگو همیشه یک نماد باشد. اغلب یک علامت کلمه سفارشی می تواند به خوبی کار کند، به خصوص زمانی که نام شرکت منحصر به فرد باشد – فقط به گوگل، موبیل یا پیرلی فکر کنید. فقط به این دلیل که تمرکز روی حروف است، وسوسه نشوید که از استعداد طراحی زیاده روی کنید. خوانایی برای هر علامت کلمه کلیدی است، و ارائه شما باید نشان دهد که چگونه طرح های شما در همه اندازه ها، بزرگ و کوچک کار می کنند.

البته، کلمات گاهی اوقات در برنامه های بسیار کوچک کار نمی کنند، بنابراین ممکن است نیاز به تغییرات باشد. این ممکن است به سادگی برداشتن یک حرف و یا استفاده از همان رنگ باشد، یا ممکن است نمادی را در خود جای دهد که می‌تواند به عنوان یک عنصر طراحی ثانویه (اول علامت کلمه، در مرحله دوم نماد) به جای قفل کردن لوگو که هر دو قطعه هستند استفاده شده در کنار یکدیگر نشان داده شوند.

10- به مردم لبخند بزن

تزریق کمی شوخ طبعی در طراحی لوگو نه تنها کار شما را سرگرم کننده تر می کند، بلکه می تواند به مشتری شما نیز کمک کند تا موفق تر شود. این برای هر حرفه ای مناسب نیست (مطمئناً برای سازندگان اسلحه و شرکت های دخانیات منطقی نیست، اما اینکه آیا شما کار با آن شرکت ها را انتخاب می کنید چیز دیگری است). با این حال، بخش‌های مالی و قوانین تا حدودی کمتر بحث‌انگیز، مملو از شرکت‌هایی است که با نام تجاری خفه‌کننده و عقیم شناسایی شده‌اند. افزودن کمی طنز به هویت چنین مشتریانی می تواند به متمایز شدن آنها کمک کند.
تعادلی وجود دارد که باید حاصل شود. صرف نظر از شرکت، مردم با مردم تجارت می کنند، بنابراین جنبه انسانی و احساسی کار شما همیشه سطحی از ارتباط خواهد داشت.

طراحی لوگو حرفه ای

11- همیشه یک نظر دوم بزارید

ارزش یک جفت چشم دوم را برای شناسایی چیزهایی که ممکن است در مرحله طراحی از دست داده باشید، دست کم نگیرید. نادیده گرفتن سوء تفاهم‌های فرهنگی پیش‌بینی‌نشده، کنایه‌ها، اشکال ناگوار و کلمات و معانی پنهان چقدر آسان است.
هنگامی که مفهوم طراحی لوگو خود را درست کردید، همیشه زمانی را برای بررسی آن با افراد دیگر اختصاص دهید. بسیاری از استودیوهای طراحی از چسباندن کارهای در حال انجام بر روی دیوارها برای امکان بازبینی مداوم همتایان حمایت می کنند. اغلب ساده‌تر است که متوجه شوید چیزی که روی دیوار روی کاغذ سنجاق می‌شود تا روی صفحه. اگر یک فریلنسر تنها هستید، سعی کنید چند همتای مورد اعتماد پیدا کنید تا به کار شما توجه کنند – و البته متقابلا لطف کنید. و به یاد داشته باشید که بررسی کنید که از هر زاویه و روی تکیه گاه های شکل های مختلف چگونه به نظر می‌رسد .

طراحی لوگو حرفه ای

12- در نظر بگیرید که چگونه طراحی لوگو خود را زنده کنید(متحرک)

در بازار برندسازی مدرن، یک لوگوی ثابت که به آرامی در گوشه یک قطعه طراحی تمام شده قرار می گیرد، اغلب دیگر کافی نیست. شما باید به این فکر کنید که چگونه طراحی لوگو شما می تواند در حرکت برای برنامه های دیجیتال زنده شود، که ممکن است نیاز به همکاری با متخصصان انیمیشن یا گرافیک متحرک برای کشف پتانسیل آن داشته باشد.

و در آخر انتقاد پذیر باشید و سعی نکنید در مقابل انتقاد ها جبهه بگیرید و باید ازش به عنوان پله ای برای پیشرفت استفاده کنید چون مهم نیست شما چیزی رو که دوست داری و طراحیش کردی به مشتری نشون بدین ، مهم اینه که مشتری چیزیو که دوست داره ببینه.

منبع: creativebloq

اشتراک گذاری:
برچسب ها: آموزش طراحی لوگوطراح اولیهطراحیطراحی گرافیکیطراحی لوگوقانون طلاییلوگولوگو حرفه ای

کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • ساخت گالری اتوماتیک در 10 ثانیه با استفاده از فتوشاپ

    10 بازدید

جدید تر آموزش جامع کمتازیا (قسمت اول)
قدیمی تر چگونه از اینترنت کسب درآمد کنیم ؟ (قسمت دوم)

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • נערות ליווי בתל אביב گفت:
    2022/06/29 در 5:15 ب.ظ

    תכשיטים הם מוצרים שכל אישה וגבר ישמחו לקבל במתנה מאהוביהם.
    תכשיטי סיגל סרן הינה חנות תכשיטים
    בבעלות משפחת סרן. תכשיטים הם לא רק לנוי, הם
    מסמלים מאורעות בחיים בעלי משמעות
    סמלית, ואנשים מיוחדים בחיינו.
    מאחר והמון אנשים סבורים כי את העיסוי מפנק הם יוכלו לקבל
    רק במסגרת יום פינוק מפנק
    בבאר שבע , הם מונעים מעצמם ליהנות
    מהעיסוי מפנק. יום שנה שלימה עד שתוושעו במקום הקדוש קבר רחל .
    מ מייבאת מעל ל-25 שנה ציוד מטבח ובר מקצועי למסעדות, בתי קפה, ברים, מזנונים, גלידריות, פיצריות, פאסט
    פוד ועוד. היכנס ומצא המלצות גולשים, חוות דעת ומידע
    מקצועי אודות עיסוי וטיפול
    ספא בגבעתיים. אחת ולתמיד – איך למצוא עיסוי ארוטי באשקלון?
    לפני עיסוי ארוטי בבאר שבע דאגו
    להוריד אותם. עיסוי – עיסוי קלאסי /
    שוודי / תאילנדי, קריות והסביבה – קרית מוצקין, עיסוי ב 4 ידיים עד 40 דקו.

    ● עיסוי שוודי – עיסוי עדין ומלטף ,אשר מישם בדרך כלל עם שמנים, מתמקד בשכבות הפחות עמוקות של השריר ולכן מאפשר רגיעה
    מלאה. שנית, כל עוד אתם מעוניינים לבצע עיסוי בירושלים בתדירות קבועה, תוכלו ליידע את המעסה מראש.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش کاربردی
  • تولید محتوا
  • چندرسانه ای
  • طراحی سایت
  • طراحی و گرافیک
  • مدیریت و بازاریابی
جدیدترین نوشته ها
  • ۱۱ نکته برای افزایش فروش در اینستاگرام 2022/06/28
  • ساخت گالری اتوماتیک در 10 ثانیه با استفاده از فتوشاپ 2022/06/23
  • ورود به دارک وب – Dark Web 2022/05/10
  • با اشتراک گذاری ویدیو در نماشا بهتر از اینستاگرام و یوتیوب دیده شوید! 2022/03/18
  • بهترین اپلیکیشن های تولید محتوا (قسمت اول) 2022/03/07
درباره مستراسکیل

مستراسکیل فعالیت خود را از 23 مرداد ماه  سال 1400 شروع کرده است. و قصد دارد بهترین فضا و امکانات را برای تولید کنندگان محتوا ایجاد کند.

  • location_on
    رشت - جانبازان
  • phone_android
    01333844292
  • email
    info.masterskill@gmail.com
دسترسی سریع
  • مقاله ها
  • دوره ها
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت

تمامی حقوق برای سایت مستراسکیل محفوظ می باشد.
keyboard_arrow_up