انواع مختلف محتوای دیجیتال (محتوای متنی)
access_time2022/02/21
perm_identity
ارسال شده توسط sajjad95
folder_open
تولید محتوا
visibility
1.65k بازدید
آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:
- ۱- پست های وبلاگ (Blog posts)
- ۲- مقالات (Articles)
- ۳- چگونه (How to)
- ۴- راهنماها (Guides)
- ۵- فهرست ها (Lists)
- ۶- پرسش و پاسخ (question and answer)
- ۷- مطالعات موردی (Case studies)
- ۸- توصیف (Testimonials)
- ۹- مصاحبه ها (Interviews)
- ۱۰- بررسی محصول (Product reviews)
- ۱۱- نقد کتاب (Book reviews)
- ۱۲- چک لیست ها (Checklists)
- ۱۳- پژوهش (Research)
- ۱۴- کاغذهای سفید (White papers)
- ۱۵- اخبار صنعتی (Industry news)
- ۱۶- اخبار شرکت (Company news)
- ۱۷- پست های مهمان (Guest posts)
- ۱۸- داستان های شخصی (Personal stories)
- ۱۹- داستان های موفقیت (Success stories)
- ۲۰- زندگینامه شخصی (Personal bios)
- ۲۱- نظرات (Comments)
- ۲۲- سوالات متداول (FAQs)
- ۲۳- واژه نامه (Glossary)
- ۲۴- ویکی ها (Wikis)
- ۲۵- در مقابل مقالات (Versus articles)
- ۲۶- مقایسه ها (Comparisons)
- ۲۷- پیش بینی ها (Predictions)
- ۲۸- پیام های الهام بخش (Inspirational messages)
- ۲۹- چگونه از شکست جلوگیری کنیم (How to avoid failure)
- ۳۰- حقایق جالب (Interesting facts)
- ۳۱- داستان های خنده دار (Funny stories)
- ۳۲- نقل قول ها (Quotes)
- ۳۳- آثار ادبی (Literary works)
- ۳۴- پست های میکروبلاگ (Microblog posts)
- ۳۵- بهترین تمرین (Best practice)
- ۳۶- استعاره ها (Metaphors)
- ۳۷- رویدادهای برنامه ریزی شده (Scheduled events)
- ۳۸- چرا محتوا (“Why” content)
- ۳۹- برگه هزینه (Cost sheet)
- ۴۰- اطلاعیه های محصول (Product announcements)
- ۴۱- خبرنامه ها (Newsletters)
- ۴۲- پست تبلیغ شده (Promoted post)
- ۴۳- دستور پخت (Recipes)
- ۴۴- سلب مسئولیت (Disclaimers)
بسیاری از مردم دوست دارند یک وبلاگ راه اندازی کنند، اما در تصمیم گیری و انتخاب در مورد نوع محتوایی که می توانند پست کنند به مشکل برمی خورند. برخی دوست دارند محتوای ترکیبی داشته باشند اما نمی توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی را انتخاب کنند. هر روز میتوانیم انواع محتوای مختلفی را ببینیم و همه آنها مخاطبان مربوط به خود را دارند. مطمئناً نمی توان با هر نوع محتوایی که وجود دارد ارتباط برقرار کرد.
همچنین، تقریباً هر روز انواع جدیدی از محتوا منتشر می شود.
بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که کدام نوع محتوا برای شما مناسب تر است؟
ما لیستی بیش از 100 نوع محتوا برای شما ایجاد کرده ایم. تا پایان این مقاله، میتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع محتوای مناسبی برای شما خواهد بود.
ابتدا باید بدانید که ما محتوای دیجیتال را به سه گروه بزرگ تقسیم کردیم:
- محتوای متنی
- محتوای چند رسانه ای
- محتواهای دیگر
محتوای متنی به محتوایی گفته می شود که نیازی به محتوای صوتی یا تصویری ندارد. تنها چیزی که لازم است عشق شما به کلمات و دانش است تا به کلمات فرم بدهید. محتوای زیادی وجود دارد که می توانید فقط با استفاده از متن ایجاد کنید و مخاطبان نیز بسیار زیاد هستند.
محتوای چندرسانه ای ترکیبی از عنوان مختلف گزینه ها را شامل می شود و گروهی بسیار بزرگتر از محتوای متنی است . این گروه شامل ویدئو، صدا، تصاویر یا ترکیبی از همه محتوا می باشد.
پس بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چه نوع محتوایی می توانید برای وبلاگ خود ایجاد کنید و هر نوع محتوا چه چیزی را ارائه می دهد.
۱- پست های وبلاگ (Blog posts)
پست های وبلاگ نوعی محتوای متنی است که به شما این امکان را می دهد محتوای مستمر و ثابتی ایجاد کنید و خلاقیت و ایده خود را در هر موضوعی بیان کنید. همیشه ایده خوبی است که برای پست های خود برنامه داشته باشید و آنها را پایدار نگه دارید.
۲- مقالات (Articles)
نوع دیگری از محتوای متنی که به شما اجازه می دهد اخبار یا اطلاعیه شرکت یا هر نوع محتوای دیگری را انتشار دهید. مثل داشتن مجله برای شماست.
۳- چگونه (How to)
در بیشتر موارد، این یک محتوای متنی است که دستورالعمل هایی را به مخاطب خود ارائه می دهد. می توانید به افراد کمک کنید تا یاد بگیرند که چگونه کارهای مختلف را انجام دهند، چیزهایی بسازند یا از برخی نرم افزارها استفاده کنند. ایجاد محتوای ویدیویی یا صوتی برای این نوع محتوا نیز غیرمعمول نیست.
۴- راهنماها (Guides)
اگر در موضوع خاصی تخصص دارید، ایجاد راهنماها راهی عالی برای آموزش دیگران خواهد بود. دانش خود را به اشتراک بگذارید و مردم را از طریق انواع مسائل مختلف راهنمایی کنید.
۵- فهرست ها (Lists)
در مورد هر موضوعی که فکر کنید می توانید یک فهرست ایجاد کنید. می توانید فیلم ها، کتاب ها، انواع محصولات و خدمات برتر را در آن قرار بدهید. این نوع محتوا مخاطبان زیادی دارد و اگر دوست دارید یک فهرست ایجاد کنید، فقط به دنبال آن باشید.
۶- پرسش و پاسخ (question and answer)
پرسش و پاسخ همیشه یک محتوای مورد علاقه در بین عموم است. بسیاری از مردم در اینترنت تقریباً در مورد خیلی چیزها سؤالاتی دارند که ایجاد این نوع محتوا فرصتی عالی برای تعداد قابل توجهی از بازدید کننده ها ارائه می دهد. بسته به ترجیحات شما می تواند متنی یا چند رسانه ای باشد.
۷- مطالعات موردی (Case studies)
مطالعات موردی داستان هایی از مشتریان شما و نحوه کمک به آنها برای حل مشکلاتشان را بیان می کند. این یک راه عالی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان بالقوه شما و تبدیل آنها به مشتری است.
۸- توصیف (Testimonials)
تقریبا همان مطالعات موردی است اما با اندکی تفاوت .توصیفات نشان می دهد که مشتریان شما به زبان خود در مورد محصولات یا خدمات شما به یکدیگر چه می گویند. این یک راه عالی برای گسترش بازار شما است زیرا مشتریان واقعی خواهید داشت که تجربیات خود را به اشتراک دیگران می گذارند.
۹- مصاحبه ها (Interviews)
مصاحبه ها محتوای مفیدی هستند و می توانند متنی و چند رسانه ای باشند. شما می توانید در هر زمینه ای متخصص داشته باشید و در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید. می توانید در مورد برخی از مسائل روزمره صحبت کنید یا به برخی از رویدادهای گذشته روی آورید. همه چیز به شما و خلاقیت شما بستگی دارد.
۱۰- بررسی محصول (Product reviews)
این یکی نیز می تواند محتوای متنی و چند رسانه ای باشد. یک محصول جذاب پیدا کنید و بگذارید آنها در مورد همه چیزی که باید بدانند اینجا میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. نظرات محصول بسیار محبوب هستند زیرا به مخاطب کمک می کنند تا برای خرید یک کالای خاص تصمیم بگیرند.
۱۱- نقد کتاب (Book reviews)
اگر دوست دارید کتاب بخوانید و می خواهید نظر خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید، این نوع محتوای مورد علاقه شما خواهد بود. بررسی کتاب ها سرگرم کننده است و مخاطبان خوبی دارد که می توانید با آنها تعامل داشته باشید.
۱۲- چک لیست ها (Checklists)
چک لیست نوع محتوایی است که به مخاطبان اجازه می دهد تا یک راهنمای مفید را طی یک فرآیند اجتناب ناپذیر دنبال کنند. شما تمام مراحلی را که آنها برای انجام کار باید انجام دهند را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید.
۱۳- پژوهش (Research)
اگر مایل هستید در مورد موضوعات داغ تحقیق کنید و یافته ها و نتایج خود را به اشتراک بگذارید، یک وبلاگ تحقیقاتی راه اندازی کنید. می توانید در مورد هر موضوعی که به نظرتان جالب است یا به آن دسترسی دارید تحقیق کنید. این محتوا مخاطبان زیادی دارد و شما می توانید از این طریق برای خود صاحب نام شوید.
۱۴- کاغذهای سفید (White papers)
اگر می خواهید اطلاعات فنی را به مخاطب خود بدهید، می توانید کاغذهای سفید ایجاد کنید. این بیشتر محتوای فرمت PDF است که می توانید برای دانلود به اشتراک بگذارید. مقالات سفید همچنین می توانند مطالعات موردی را ارائه دهند که مشکلات و راه حل هایی برای رفع این مشکلات ارائه می دهد.
۱۵- اخبار صنعتی (Industry news)
صنعتی را پیدا کنید که دوست دارید یا فکر می کنید مخاطبان زیادی دارد. اخبار را جستجو کنید و به مخاطبان خود گزارش دهید. سعی کنید داستان را کپی/پیست نکنید، بلکه دیدگاه خود را نسبت به داستان ارائه دهید.
۱۶- اخبار شرکت (Company news)
یک محتوای عالی دیگر برای همه صاحبان مشاغل. شما می توانید اخبار کسب و کار خود را بنویسید و آن را با مشتریان و سرمایه گذاران خود به اشتراک بگذارید.
۱۷- پست های مهمان (Guest posts)
پست مهمان محتوایی است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد مطالب خود را در وبلاگ شما ارسال کنند. می توانید قبل از انتشار محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنید تا مشکلی پیش نیاید. آمارهای اخیر نشان می دهد که 59.8 درصد از وبلاگ نویسان حداقل گاهی اوقات پست مهمان را ارسال می کنند.
۱۸- داستان های شخصی (Personal stories)
اگر داستان های زندگی زیادی برای گفتن دارید، این یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن آنها با جهان است. شما همچنین می توانید نویسندگان مهمان داشته باشید تا داستان های شخصی خود را با مردم به اشتراک بگذارند.
۱۹- داستان های موفقیت (Success stories)
بگذارید همه بدانند چگونه به اوج رسیدید. تاکتیک های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آنها هم بتوانند به اهداف خود برسند. این محتوا بسته به نحوه ارائه آن می تواند متنی و چند رسانه ای باشد. افراد زیادی در اینترنت به دنبال داستان های موفقیت هستند.
۲۰- زندگینامه شخصی (Personal bios)
بیوگرافی یکمحتوای عالی برای ساختن است که می تواند محتوای متنی یا چند رسانه ای باشد و همیشه واقعی خواهد بود. می توانید از منابع مختلف آنلاین برای کمک به تحقیق و ایجاد این محتوای جذاب استفاده کنید.
۲۱- نظرات (Comments)
نظر بهترین راه برای دریافت بازخورد از مخاطبان است. مهم نیست وبلاگ شما در مورد چه چیزی است، نظرات همیشه مفید خواهند بود. همچنین راه خوبی برای ایجاد ایده های جدید برای آینده است.
۲۲- سوالات متداول (FAQs)
بخش سؤالات متداول بهترین راه برای کاهش تعداد مخاطبینی است که در مورد محصول یا خدمات اطلاعات دریافت می کنند. این اطلاعات میتواند سؤالات رایجی را که مردم قبلاً از شما پرسیدهاند به بازدیدکنندگان شما ارائه دهد.
۲۳- واژه نامه (Glossary)
واژه نامه محتوای متنی است که مخاطبان زیادی را جذب می کند. این شامل فهرستی از عبارات و کلمات اختصاری مربوط به یک موضوع منحصر به فرد، همراه با تعاریف آن است.
۲۴- ویکی ها (Wikis)
محتوای ویکی را در مورد یک موضوع مرتبط با خود ایجاد کنید. به بازدیدکنندگان اجازه دهید محتوا اضافه کنند و مطمئناً بازدیدکنندگان زیادی خواهید داشت. همچنین، این باعث می شود وبلاگ شما در مکان های زیادی به اشتراک گذاشته شود و به عنوان یک وبسایت مرجع در اختلافات اینترنتی مورد استفاده قرار بگیرد.
۲۵- در مقابل مقالات (Versus articles)
این نوع از محتوا با هدف اثبات اینکه چرا یک محصول یا خدمات خاص بهتر از حریف خود است به کار گیری می شود و همچنین می تواند محتوای متنی یا چند رسانه ای باشد. این یک راه استثنایی برای تبلیغ محصولی است که باید ارائه دهید.
۲۶- مقایسه ها (Comparisons)
مقایسه نوعی محتوا است که در آن شما دو یا چند محصول را با هم مقایسه می کنید تا تصمیم بگیرید کدام بهتر است. شما می توانید این نوع محتوا را به صورت متنی یا چند رسانه ای ایجاد کنید.
۲۷- پیش بینی ها (Predictions)
اگر فکر می کنید که می توانید رویدادهای فردی را بر اساس برخی اطلاعات یا تجربیات پیش بینی کنید، می توانید در مورد آن وبلاگ بنویسید. مردم می توانند از وبلاگ شما بازدید کنند و پیش بینی های شما در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا جام جهانی فوتبال را بخوانند. البته خود را برای بسیاری از نظرات تند و مخالفان آماده کنید، زیرا همه با شما موافق نیستند.
۲۸- پیام های الهام بخش (Inspirational messages)
اگر استعداد دارید و می توانید با کلمات خود به مردم الهام بخشید، می توانید پیام های الهام بخش خود را ارسال کنید. این پیامها میتوانند اشتراکگذاریهای زیادی ایجاد کنند، و این احتمال وجود دارد که برخی از پستهای شما وایرال شود.
۲۹- چگونه از شکست جلوگیری کنیم (How to avoid failure)
برخلاف داستانهای موفقیت، این محتوایی است که به افراد کمک میکند بفهمند چگونه قرار است در تلاشهای خود شکست بخورند. مهم نیست که محتوای متنی یا چند رسانه ای باشه، به هر صورت کار می کند و مفید است.
۳۰- حقایق جالب (Interesting facts)
مردم عاشق خواندن حقایق جالب در مورد هر چیزی هستند که وجود دارد. هر چه موضوع داغ تر باشد، افراد بیشتری علاقه مند خواهند شد. حقایق میتوانند محتوای متنی یا چندرسانهای باشند، اگرچه بهتر است آن را فقط متنی نگه دارید. البته، مطمئن شوید که حقایق خود از منابع مرتبط پشتیبانی شده است.
۳۱- داستان های خنده دار (Funny stories)
اگر می خواهید مخاطبان خود را سرگرم کنید، می توانید داستان های خنده دار را در وبلاگ خود قرار دهید و مردم دوست دارند وقت خود را به جستجوی داستان های خنده دار و سایر مطالب مشابه بگذرانند. دنیا پر از داستان های خنده دار است و چرا آنها را در وبلاگ خود قرار ندهید…
۳۲- نقل قول ها (Quotes)
نقل قول می تواند محتوای متنی باشد که می توانید در وبلاگ خود پست کنید. از افراد مشهور نقل قول کنید و افکار آنها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این نوع محتوا مخاطبان گسترده ای را جذب می کند و تعداد زیادی از اشتراک رسانه های اجتماعی را نوید می دهد. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، می توانید یک پیشنهاد توسط یک فرد تأثیرگذار یا استاد در زمینه صنعت ارائه دهید.
۳۳- آثار ادبی (Literary works)
اگر استعداد داستان سرایی دارید و خلاق هستید، می توانید از وبلاگ خود برای انتشار محتوای اصلی خود استفاده کنید. این می تواند داستان کوتاه، شعر یا هر نوع محتوای ادبی دیگری باشد.
۳۴- پست های میکروبلاگ (Microblog posts)
اگر دوست دارید محتوای متنی کوتاه اما ارزشمندی را برای نظر دادن در مورد یک رویداد خاص یا به اشتراک گذاشتن افکار عمومی خود ارسال کنید، این محتوا گزینه خوبی است. مردم اغلب شکایت دارند که توییتر شخصیت های کافی را ارائه نمی دهد، بنابراین توییتر را در بازی خودشان شکست دهید.
۳۵- بهترین تمرین (Best practice)
ایده بدی نیست که بهترین تجربه خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مردم دوست دارند کار خود را آسان تر کنند و اگر می توانید در این زمینه به آنها کمک کنید – چرا که نه؟
۳۶- استعاره ها (Metaphors)
اگر می خواهید درباره چیزی بنویسید که همه درباره آن می نویسند، ایده بدی نیست که آن را متفاوت انجام دهید. از زاویه ای دیگر به موضوعی نگاه کنید و همان داستان را از منظری کاملاً متفاوت بگویید.
۳۷- رویدادهای برنامه ریزی شده (Scheduled events)
میتوانید برای رویدادهایی که قصد سازماندهی یا شرکت در آن را دارید، برنامهریزی کنید. به مخاطبان خود اجازه دهید بدانند کجا می توانند شما را دنبال کنند. همچنین، اگر بازدیدکنندگان شما بخواهند شما را ملاقات کنند، یادآوری مفیدی خواهد بود.
۳۸- چرا محتوا (“Why” content)
برای مخاطبان خود توضیح دهید که چگونه اتفاقی افتاده است یا چرا برخی چیزها به روشی خاص هستند. می توانید این کار را با استفاده از حقایق محکم انجام دهید یا این که بحث برانگیز باشید و همیشه سرگرم کننده تر است.
۳۹- برگه هزینه (Cost sheet)
اگر صاحب یک وب سایت تجاری هستید و محصولاتی را می فروشید، داشتن یک برگه هزینه ایده خوبی است که میتونه قیمت محصولات شما را به مشتریان نشان می دهد.
۴۰- اطلاعیه های محصول (Product announcements)
اگر بخواهید محصول جدیدی را به زودی منتشر کنید، اعلام آن یک حرکت هوشمندانه خواهد بود. شما می توانید مخاطبان خود را برای آن آماده کنید و آنها را منتظر بزارید که در ایجاد منافع عمومی نیز نقش بسزایی دارد.
۴۱- خبرنامه ها (Newsletters)
این مطالب در اطلاع رسانی به مردم در مورد محصولات و خدمات جدید است و اگر صاحب کسب و کار هستید، این محتوا مفید است که اطلاع رسانی شود تا مشتریان خود را در مورد آخرین به روز رسانی های خود مطلع کنید.
۴۲- پست تبلیغ شده (Promoted post)
شما می توانید یک کالای خاص مانند پیشنهادات رایگان یا هدیه از یک برند خاص را که به جایگاه شما مرتبط است را مورد استفاده قرار دهید. تبلیغات یک روش استاندارد است و وبلاگ نویسان همیشه این کار را انجام می دهند.
۴۳- دستور پخت (Recipes)
اگر در آشپزی مهارت دارید و می خواهید مهارت های خود را با سایر نقاط جهان به اشتراک بگذارید، این محتوا می تواند گزینه مناسبی بسته به ترجیحات شخصی شما به صورت محتوای متنی یا چند رسانه ای باشد.
۴۴- سلب مسئولیت (Disclaimers)
سلب مسئولیت معمولاً یک صفحه از محتوای متنی است که مسائل مربوط به حق چاپ را توضیح می دهد همچنین می توانید از سلب مسئولیت برای توضیح هدف وبلاگ یا در یک پست خود استفاده کنید.
179 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
You actually make it appear really easy with your presentation but
I in finding this matter to be really something which
I feel I’d never understand. It seems too complex and extremely vast for me.
I’m looking ahead for your next submit, I’ll attempt
to get the grasp of it!
I for all time emailed this website post page to all my contacts, as if like to read it then my links will too.
Hi! This post could not be written any better!
Reading through this post reminds me of my previous room mate!
He always kept chatting about this. I will forward this article to him.
Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!
Промокод 1xBet при регистрации – это 1XFREE777. Только с помощью него вы получите бонус в размере 100% до 32500 рублей. https://fotozayka.ru/wp-content/pages/promokod_240.html
Все остальные коды не действительны и не предоставляют такого бонуса. Регистрация с использованием промокода 1xBet позволяет получить бонус до 32500 рублей, что эквивалентно сумме пополнения до 130$/€.
Вулкан https://vulkan.electronauto.ru